söndag 21 oktober 2012

Slutet?

Jag hade först tänkt skriva att slutet närmar sig. Men slutet på den här fasen, att ge gården ett tätt tak för första gången på 30 år, är ju bara början på nästa. När gården är tät (även fönster och dörrar) så kan vi börja med allt spännande ock kul som skall göras inomhus. Men först lite bilder från sista tiden:

Marian murar upp ett högre krön på gaveln.


Även på byggen finns det "marktjänst". Men å andra sidan är jag för trött på kvällarna för att diska/städa inne. 





Så har den gamla ladan tak på båda sidorna. Tänk det regnar inte in!


För regna in har det gjort!!




När jag var sjuksköterska skrev man allt på armen nu är det brädor eller brädbitar som gäller. Här underlag för en diskussion med Marian om design och konstruktion av takkupan.

Krzysztof och Timo spänner upp vindskyddsduken.

Lejonklippan, top-of-the-world eller bara njuta av utsikten


Skuggspel - det var sol hela dagen igår!


Några sekunder då och då!

Helena kallar detta för en stilstudie !?


3 kommentarer:

  1. Skriver inte så ofta, men följer äventyret med spänning och njuter framför allt av alla de fina bilderna!
    Kram
    Jean

    SvaraRadera
  2. Roligt att se hur det går framåt, även om det får ske med hjälp av smärtstillande! ;-)

    SvaraRadera
  3. härligt! Tror jag får ta mig en tur ut på egen hand nu när jag är gräsänka igen.
    Kram!

    SvaraRadera