fredag 5 oktober 2012

Taket på längan längs vägen

Just nu går takbygget på högvarv även om vädret sätter mer än en käpp i hjulet.
Dagarna är intensiva med hårt arbete mellan 07 och 19 och därefter orkar jag oftast inte mer än att äta lunch/kvällsmat borsta tänderna och somna. Jag glömde att jag kastar ut alla inkomna och oätna möss först.

Men slitet ger resultat.


Här är alla takstolarna på bonings- och garagelängan på plats och Marian fixar till gaveln en smula. Visst ser det mycket mer ut som ett hus nu?
Takstolarna med kvällsolen lysande. Vackert och utrymmet ser galet stort ut.
Dokumentation av en av alla konstruktionsdetaljer. Jag lär mig mycket eftersom  takstolarna konstrueras av delar och inte köps färdiga.



Ett av två likadana paket.




Ni ser säkert på kroppsspråket att far och son inte alltid är överens:-)

Första takbrädan strax på plats. En nästan magisk händelse.

Vi hann långt, men så kom regnet och allt fick plastas in!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar